Etätyöretriitti: Löydä levollinen työvire

Start date: 8.5.2020 - End date: 20.5.2020

Aika: 9.00-15.30

Paikka: Kotonasi / Zoomissa

Valmennus

Avoimet etätyöretriitit Zoomissa: pe 8.5. / pe 15.5. / ke 20.5. klo 9.00-15.30 – tervetuloa mukaan!

Mikä on etätyöretriitti?

Etätyöretriitti on etätyöpäivä, jonka aikana keskityt omien työtehtäviesi tekemiseen kokeneen työnohjaajan ja joogaopettajan ohjauksessa. Etätyöretriitissä tehdään töitä viisaasti ja levollisesti, huolehtien riittävästä palautumisesta.

Päivän aikana saat tärkeimmät työsi tehokkaasti tehtyä ja opit samalla tasapainottamaan hermostoasi. Selkeän rytmityksen, taukojen ja yksinkertaisten kehollisten harjoitusten ansiosta aivosi saavat tarpeellista lepoa ja palautumista. Pystyt paremmin löytämään hyvän työvireen ja hyödyntämään luovuuttasi.

Opit myös käyttämään erilaisia työkaluja, joita voit retriitin jälkeen hyödyntää itsesi johtamisessa ja palautumisen tukena. Etätyöretriitti on siis valmennuksen ja hyvän työpäivän yhdistelmä.

Mitä etätyöretriitissä tapahtuu?

  • Itsenäinen työskentely: Päivään sisältyy 4 tuntia itsenäistä työskentelyaikaa. Se on ajanjakso, jonka ihminen yleensä pystyy päivässä tehokkaasti tekemään luovaa ajatustyötä. Tämän ajan käytät vapaasti omien tehtäviesi tekemiseen. Se voi olla esimerkiksi raportin kirjoittamista, suunnitelman laatimista, uuden idean kehittelyä tai kenties rutiinitehtäviä, joihin et ole saanut tartuttua. Saatat hämmästyä, kuinka paljon saat aikaiseksi!
  • Selkeä rytmi ja tauotus: Huolehdin puolestasi päivän rytmityksestä ja tauotuksesta. Käytämme pomodoro-tekniikkaa, jossa työskennellään 25 minuutin jaksoissa ja pidetään välissä lyhyitä taukoja. Halutessasi voit myös yhdistää 2 x 25 min työskentelyjaksot. Lisäksi pidämme puolen tunnin lounastauon.
  • Keholliset harjoitukset: Päivän alussa, lopussa ja taukojen aikana ohjaan lyhyitä kehollisia harjoituksia, jotka auttavat rauhoittamaan hermostoasi, vapauttamaan luovuuttasi ja suuntaamaan energiaasi. Harjoituksiin sisältyy mm. kehon tuntemusten aistimista, hengittelyä ja yksinkertaisia liikkeitä, jotka soveltuvat kaikille.
  • Oma rauha: Toivomus on, että jaat lyhyen kirjallisen esittelyn itsestäsi muille retriittiläisille ja pidät kameran auki yhteisessä päivän aloituksessa ja lopetuksessa, Muun ajan voit halutessasi pitää kameran ja mikrofonin suljettuna ja keskittyä rauhassa hommiisi.

Kenelle etätyöretriitti sopii?

  • Kaikille etätyötä tekeville, jotka voivat varata päivän itsenäiseen työskentelyyn: esimiehille, asiantuntijoille, opettajille, tutkijoille, assistenteille, yrittäjille jne.
  • Sinulle, joka kaipaat tukea etätyöpäivien tauottamiseen, hyvän työvireen ylläpitämiseen ja hommien aikaansaamiseen.
  • Sinulle, joka haluat oppia, miten kehollisilla menetelmillä voi rauhoittaa hermostoa ja tukea palautumista.
  • Ei haittaa, jos kotonasi on lapsia, joudut vastaamaan puhelimeen tms. Voit pitää kameran ja mikrofonin suljettuna ja osallistua joustavasti siten kuin sinulle on mahdollista.
  • Voit tulla mukaan yhteen tai halutessasi myös useampaan retriittipäivään.

Tutustu etätyöretriitin aikatauluun tästä.

Mitä hyötyä etätyöretriitistä on?

  • Löydät levollisen työvireen ja pystyt hyödyntämään luovuuttasi.
  • Saat työpäivän aikana enemmän aikaiseksi.
  • Opit rajaamaan työtäsi ja asettamaan sopivan kokoisia tavoitteita.
  • Opit käyttämään yksinkertaisia työkaluja hermostosi rauhoittamiseksi.
  • Opit tunteittesi ja oman energiasi johtamista.
  • Palaudut työpäivästä paremmin ja saat enemmän virtaa muuhun elämään.

Hinta:

  • 47 €/hlö/päivä
  • Tarjous: 3 retriittipäivää yhteensä 120 €/hlö
  • Hintoihin lisätään alv 24 %, jos maksajana yritys

Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella.

Haluatko räätälöidyn etätyöretriitin omalle tiimillesi/organisaatiollesi teille sopivana ajankohtana? Pyydä tarjous!

Lisätiedot: miia.toikka@gmail.com, puh. 041 529 619

Palautetta etätyöretriiteistä:

“Etätyöretriitissä sai itse kokea sen, miltä erilainen tapa tehdä töitä tuntuu. Se ei mene perille, jos vain lukee jostakin tai joku kertoo, että näin kannattaa toimia. Päivän aikana ja sen jälkeen tuli paljon oivalluksia omasta työstä, tavoitteista ja jaksamisen huoltamisesta.”

“Sain retriitillä paljon enemmän aikaiseksi kuin ennalta arvioin, vaikka työpäivä oli lyhyempi kuin itselläni yleensä ja työskentelyjaksotkin vain 25 minuuttia kerrallaan.”

“Opin levosta käsin työskentelemisen asennetta ja armollisuutta itseä kohtaan. Teen, minkä pystyn – se riittää.”

“Työvire pysyi tasaisena koko päivän. En joutunut hype-tilaan eikä tullut iltapäivän kuolemaa.”

“Pääsin tavoitteeseeni ja löysin irtipäästämisen rauhan.”

“Sain päivän aikana tehtyä paremmin omaa tekstiä eli selvästi levollisuus edisti luovuutta.”

“Opin monta uutta hyvää työkalua, joita aion käyttää jatkossa työpäivien tauottamiseen ja palautumisen tukena.”

“Huomasin, että voin ottaa itselleni pieniä omia hetkiä, vaikka olenkin kotona koko ajan perhe ympärilläni.”

“Etätyöretriittiin osallistuminen yhdessä muiden kanssa antoi energiaa, korvasi työkaverien puutetta.”

“Suosittelen retriittiä kaikille kaltaisilleni, jotka tarvitsevat kannustusta ja tukea itsensä johtamiseen. Lempeän retriitin ja ohjauksen avulla tauot oikeasti onnistuvat ja kehon saa oikeasti rauhoittumaan tekemisen välillä.”

“En osaa toivoa mitään parempaa, minusta konsepti on suorastaan nerokas! Siis se että kukin saa samaan aikaan omia töitään hyvin tehtyä. Ettei tarvitse erottaa 100%:sti työtä ja lepoa eri päiviin vaan ne voivat elää toistensa lomassa.”

Scroll to top